Logo & huisstijl, jouw visuele identiteit

De juiste look & feel voor jouw bedrijf.

 Brainstormsessie 

Een professionele uitstraling

Het is het eerste wat mensen zien van jouw bedrijf: je logo en huisstijl. Dan wil je natuurlijk wel dat het er professioneel uitziet. Laat jouw huisstijl duidelijk zien wie jij bent als ondernemer? Of is het een ratjetoe aan verschillende stijlen? Het eerste wat wij gaan doen is zorgen voor eenheid. Zodat je merk herkenbaar en ‘leesbaar’ wordt voor jouw klanten. Tijdens een brainstormsessie gaan we samen aan de slag met jouw visuele identiteit. We nemen jouw persoonlijke voorkeuren door en bepalen de juiste look & feel. Aan de hand van een moodboard maken wij vervolgens een logo en huisstijl die precies laten zien wie jij bent.

Iedere kleur, ieder symbool en iedere vorm heeft een bepaalde lading. Mensen moeten het gevoel krijgen dat het ‘klopt’ wat ze zien, lezen of horen.

 Werkwijze 

Wat gaan we doen?

Voorbereiding
Je ontvangt van ons een document wat je digitaal kunt invullen, ter voorbereiding op de brainstormsessie. Dit document stuur je ingevuld 5 werkdagen vóór de sessie naar ons toe.

1-op-1 brainstormsessie
We plannen een brainstormsessie in van 1,5 uur. Tijdens deze sessie leren we jou en je merk beter kennen. Wat past er bij je en welke doelgroep wil je aanspreken? We nemen jouw voorkeuren door en beoordelen samen verschillende kleuren en stijlen. Na de sessie maken wij een moodboard op, deze krijg je digitaal toegestuurd.

Vormgeving
Wanneer het moodboard akkoord is gaan we aan de slag met de vormgeving. We maken minimaal 3 logo concepten. Hieruit kun jij de elementen kiezen die je wilt terug zien in het uiteindelijke logo. Op basis van jouw keuzes maken we een 2e versie. Hierna volgt nog een feedbackronde. Wanneer het logo akkoord is, gaan we aan de slag met de huisstijl. Hiervoor maken we een brandboard met daarop logo vormvariaties, huisstijlelementen, bijpassende typografie en beeldmateriaal. Vervolgens maken wij 2 communicatie uitingen voor je op: bijvoorbeeld een visitekaartje, briefpapier of een social media frame. Alle bestanden krijg je aangeleverd voor zowel drukwerk als online gebruik. Uiteraard is dit pakket verder uit te breiden met extra communicatie materiaal.

 Resultaat

Wat levert het op?

+ Inspiratie
Tijdens de sessie verrassen we je met bijzondere combinaties zodat je geïnspireerd naar huis gaat.
+ Professioneel logo
Een uniek en strak vormgegeven logo dat echt past bij jouw bedrijf.
+ Aantrekkelijke huisstijl
Alles in jouw huisstijl klopt. De kleuren, vormen en symbolen geven precies weer hoe jij wilt overkomen. Aan alles is gedacht.
+ Overzichtelijk brandboard
Een overzichtelijk document met daarop alle gegevens van jouw visuele identiteit. Zoals: logogebruik (voor drukwerk, digitaal en social media), kleurcodes, typografie, huisstijlelementen en sfeerbeelden.

+ Compleet huisstijlpakket
Je ontvangt het logo en de huisstijlelementen in alle nodige bestandsformaten: eps, svg, png en jpg. Zowel voor drukwerk als voor digitale weergave.
+ Uitingen direct te gebruiken
We ontwerpen 2 communicatie uitingen voor je die je direct kunt gebruiken. Bijvoorbeeld een social media frame (gebouwd in Canva), een e-mail handtekening of digitaal briefpapier voor facturen en offertes. Ook kunnen we drukwerk, zoals visitekaartjes, direct voor je bestellen.
+ Duidelijke visuele identiteit
Je klanten kunnen niet meer om je heen. In één blik is duidelijk wat voor soort bedrijf je bent en waar jij voor staat.

Investering

Logo & huisstijl

+ Brainstormsessie van 1,5 uur
+ Moodboard
+ Logo
– 3 logo concepten
– 2 feedback rondes
– 2 logo vormvariaties
– in eps, svg, png en jpg
+ Brandboard met huisstijlrichtlijnen
+ 2 communicatie uitingen, bijv.:
– visitekaartje
– briefpapier
– e-mailhandtekening
– social media frame (in Canva)

€ 975 excl. BTW

 Brandboard 

Wat heb je in handen?

Het brandboard bevat de richtlijnen voor jouw visuele identiteit. Met dit document weet je precies wat jouw visuele uitingen moeten bevatten zodat ze in lijn blijven met jouw huisstijl. Tevens kun je hiermee duidelijke opdrachten geven richting vormgevers of reclame bureaus. Op het brandboard staat:

1  logo gebruik ► welke logo variaties heb je en hoe gebruik je ze
2  kleurcodes ► de juiste kleurcodes voor drukwerk en online gebruik
3  typografie ► welk font gebruik je en hoe pas je deze toe in teksten
4  sfeerbeelden ► welke sfeer moeten de foto’s uitstralen die je gebruikt
5  huisstijlelementen ► welke elementen zijn onderdeel van jouw huisstijl