Creatieve branding voor sterke merken

Ontwikkel een unieke (visuele) merkidentiteit waarmee je opvalt tussen de rest.

 brandingtraject 

Neerzetten van een sterk merk

Wat is de betekenis van een sterk merk voor jou? Aan welk merk moet je nu als eerste denken en waarom is juist dit merk bij jou blijven hangen? Merken worden sterk door branding. Een goed doordachte (visuele) identiteit waar het bedrijf mee doordrenkt is, Alles klopt en past bij elkaar. De naam, de tekst, de vormgeving, de kleuren en zelfs de manier waarop je klanten te woord worden gestaan. Door je merk te ‘branden’ wordt je zichtbaar, je gaat opvallen. Of je nu zelfstandig ondernemer bent of de eigenaar van een grote organisatie, goede branding zorgt voor klanten.

Is zo’n brandingtraject wel wat voor mij?
Onze brandingtrajecten zijn geschikt voor iedere ondernemer en organisatie die serieus werk wil maken van zijn bedrijf. De starter, de zelfstandige en de doorgewinterde. We helpen jou van begin tot eind, van fundament tot aan uitvoering, aan de bouwstenen van een sterk merk. Bekijk hieronder de stappen die je gaat zetten in een brandingtraject bij Beingbrand.

“Goed branding zorgt voor klanten en slechte branding… zorgt voor minder klanten. Ook als je ‘niks’ doet aan branding, doe je aan branding, alleen werkt het dan tegen je in plaats van vóór je.”

 stap 1

Kennismaking

Allereerst gaan we kennis maken. Tijdens het kennismakingsgesprek bespreken we jouw wensen, doelen en verwachtingen. Dit kan telefonisch, in een videocall, bij ons op kantoor of bij jou.

Duur: 1 uur

Resultaat
Op basis van de kennismaking maken we een offerte op maat en geven we een indicatie van de planning.

 stap 2

Voorbereiding

Je krijgt van ons een voorbereidingsdocument toegestuurd. Deze kun je digitaal invullen en weer retour sturen. Hierin staan vragen die je alvast aan het denken zetten over de branding van jouw merk.

Duur: minimaal 2 uur

Resultaat
Je brein is alvast ‘aan’ gezet, zodat we effectief aan de slag kunnen tijdens de brandingsessie.

 stap 3

Brandingsessie

Tijdens de brandingsessie gaan we jouw merkidentiteit concreet op papier zetten. Ook bespreken we de doelgroep, bepalen we jouw toegevoegde waarde voor de klant en nemen we kleuren en voorkeuren door.

Duur: 4 uur

Resultaat
Je hebt een unieke merkidentiteit in handen. Dit is jouw basis voor de branding van je merk.

 stap 4

Logo & huisstijl

Met de merkidentiteit als uitgangspunt maken we een moodboard met daarop de look & feel van jouw merk. Vervolgens maken we een logo en huisstijl in 2 tot 3 feedback rondes. Eventueel kunnen we ook meedenken in bedrijfsnamen.

Duur: looptijd van 2 tot 4 weken

Resultaat
Je ontvangt van ons een brandboard met daarop jouw logo variaties, kleurcodes, typografie, huisstijlelementen en sfeerbeelden. Uiteraard ontvang je het logo ook in .eps, .svg, .jpg en .png.

Wil je alleen een logo & huisstijl? Bekijk dan dit pakket ►

 stap 5 [optioneel]

Strategiesessie

Voordat we de rest van de communicatiemiddelen gaan opmaken, kiezen  we eerst samen de juiste strategie. Tijdens de sessie brengen we o.a. de klantreis in kaart, kiezen we de beste media en bepalen we de nodige communicatiemiddelen.

Duur: 3 uur

Resultaat
Je hebt nu helder voor ogen hoe jij jouw bedrijf zichtbaar gaat maken bij je klanten. Je weet wat je nodig hebt en wat je moet doen.

Wil je alleen een communicatieadvies? Bekijk dan dit pakket ►

 stap 6

Communicatiemiddelen

Nu gaan we alles samen laten komen. We maken bijvoorbeeld: een website, flyer, social media frames, briefpapier, banners, posters, advertenties, etc. etc. Wat je maar nodig hebt om zichtbaar te worden bij jouw klanten.

Duur: looptijd in overleg

Resultaat
Jouw complete brandingpakket staat klaar om voor je te gaan werken. Alles in dezelfde herkenbare huisstijl én met pakkende teksten.

 nazorg

Ook na het brandingtraject blijven we betrokken

Zie ons maar als jouw persoonlijke communicatieteam, inclusief vormgever, copywriter en (online) marketeer. Loop je ergens tegenaan, heb je nieuwe ideëen nodig of wil je drukwerk bestellen? We kennen jouw merk nu als geen ander en kunnen daardoor snel schakelen. Geen vraag is te gek. We hebben een breed netwerk aan professionals om ons heen en weten altijd hoe we je verder kunnen helpen. Ons doel is namelijk dat we jouw alle handvaten geven om zichtbaar te worden. Dat reikt soms verder dan de gebaande paden, maar dat maakt ons creatieve werk nou juist zo leuk.