creatieve branding voor sterke merken

wat is goede branding?

Goede branding zorgt voor klanten en slechte branding… zorgt voor minder klanten. Ook als je ‘niks’ doet aan branding, doe je aan branding, alleen werkt het dan tegen je in plaats van vóór je.

neerzetten van een sterk merk

Wat is de betekenis van een sterk merk voor jou? Aan welk merk moet je nu als eerste denken en waarom is juist dit merk bij jou blijven hangen?

Merken worden sterk door branding. Een goed doordachte (visuele) identiteit waar het bedrijf mee doordrenkt is. Alles klopt en past bij elkaar. De naam, de tekst, de vormgeving, de kleuren en zelfs de manier waarop klanten te woord worden gestaan. Door je merk te ‘branden’ wordt je zichtbaar, je gaat opvallen. Of je nu zelfstandig ondernemer bent of de eigenaar van een grote organisatie, goede branding zorgt voor klanten.

Is zo’n brandingtraject wat voor mij?

Onze brandingtrajecten zijn geschikt voor iedere ondernemer en organisatie die serieus werk wil maken van zijn bedrijf. De starter, de zelfstandige en de doorgewinterde. We helpen jou van begin tot eind, van fundament tot aan uitvoering, aan de bouwstenen van een sterk merk. Bekijk hieronder de stappen die je gaat zetten in een brandingtraject bij Beingbrand.

het brandingtraject

stap 1

kennismaking

Allereerst plannen we een telefonische of digitale kennismaking in. In dit gesprek bespreken we jouw wensen, doelen en verwachtingen.

Duur: 30 minuten

Resultaat
Klikt het? Dan sturen we binnen 5 werkdagen  een offerte en een indicatie van de planning.

stap 2

voorbereiding

Yes, de offerte is getekend! Nu ontvang je van ons een voorbereidingsdocument met vragen. Deze kun je digitaal invullen en 2 weken vóór de brandingsessie ingevuld toesturen.

Duur: 1-2 uur voorbereiding

Resultaat
Je brein is alvast ‘aan’ gezet, zodat we effectief aan de slag kunnen tijdens de brandingsessie.

stap 3

brandingsessie

Tijdens de brandingsessie gaan we jouw merkidentiteit op papier zetten. We bespreken de kernwaarden, jouw toegevoegde waarde voor de klant en de klantbeloftes.

Duur: 3 uur

Resultaat
Je hebt een unieke merkidentiteit in handen. Dit is jouw basis voor de branding van je merk.

stap 4

logo & huisstijl

Met de merkidentiteit als uitgangspunt maken we een moodboard met daarop de look & feel van jouw merk. Vervolgens maken we een logo en huisstijl in 2 tot 3 feedback rondes. Merknaam nodig? Dan doen we dat eerst.

Duur: looptijd van 4-6 weken

Resultaat
Je ontvangt van ons een brandbook met daarin richtlijnen omtrent logogebruik, kleurcodes, typografie, huisstijlelementen en sfeerbeelden. Uiteraard ontvang je het logo ook in .eps, .svg, .jpg en .png.

stap 5

strategiesessie

Voordat we gaan vormgeven, bepalen we eerst onze strategie. Tijdens deze sessie bespreken we jouw doel(en), de markt en de doelgroep. Vervolgens kiezen we de beste media en bepalen we de nodige communicatiemiddelen.

Duur: 2 uur

Resultaat
Je hebt nu helder voor ogen hoe jij jouw bedrijf zichtbaar gaat maken bij je klanten. Je weet wat je nodig hebt en wat je moet doen.

Wil je alleen communicatieadvies? Kijk hier ►

stap 6

tekst & vormgeving

Nu gaan we alles samen laten komen. We maken bijvoorbeeld: een website, flyer, social media frames, briefpapier, banners, posters, advertenties, etc. etc. Wat je maar nodig hebt om zichtbaar te worden bij jouw klanten.

Duur: looptijd in overleg

Resultaat
Jouw complete brandingpakket staat klaar om voor je te gaan werken. Alles in dezelfde herkenbare huisstijl én met pakkende teksten.

ook na het brandingtraject blijven we betrokken

Zie ons maar als jouw persoonlijke communicatieteam, inclusief vormgever en copywriter. Loop je ergens tegenaan, heb je nieuwe ideeën nodig of wil je drukwerk advies? We kennen jouw merk nu als geen ander en kunnen daardoor snel schakelen. Geen vraag is te gek. Ons doel is namelijk dat we jouw alle handvaten geven om zichtbaar te worden. Dat reikt soms verder dan de gebaande paden, maar dat maakt ons creatieve werk nou juist zo leuk.