Selecteer een pagina

Aan de slag met branding

Een merk is meer dan een logo en een huisstijl. Je hebt een verhaal. Branding is het zo duidelijk mogelijk vertellen van jouw verhaal. In woorden, beelden, materialen en gedrag.

Stap 1

Wat is jouw merk?

Om succesvol te zijn, moet je je onderscheiden in de markt en opvallen bij je doelgroep. Branding zorgt ervoor dat je opvalt. Samen gaan we op zoek naar wat jouw bedrijf uniek maakt. Beingbrand stelt vragen die je aan het denken zetten en je een beter beeld geven van wat jij belangrijk vindt. Aan de hand van deze informatie maken we een blauwdruk van jouw bedrijf die antwoord geeft op de vragen: wie ben je (identiteit), wie wil je zijn (imago), wat wil je toevoegen (visie) en wat wil je bereiken (missie). Dit is jouw Brandmap. Hiermee breng je focus aan en kun je je duidelijk positioneren in de markt.

Stap 2

Wat wil je vertellen?

Met je Brandmap als basis stellen we een communicatiestrategie op zodat we de juiste teksten kunnen gaan schrijven. Wat wil je bereiken bij je doelgroep? En hoe gaan we ze binden aan jouw merk? Mensen willen geïnspireerd, verrast en vermaakt worden. Je moet dus wel iets nieuws te bieden hebben. En… het allerbelangrijkste: je communiceert alleen datgene wat daadwerkelijk een link heeft met jouw bedrijf. Iets over een appeltaart recept posten terwijl je beveiligingssoftware verkoopt brengt verwarring bij je klanten. Tenzij… je het maken van een appeltaart als voorbeeld neemt voor het bouwen van de juiste software. Dát is dan wel weer uniek en verrassend. Beingbrand helpt je met het schrijven van de juiste teksten over de juiste onderwerpen zodat je je doelgroep raakt en aan jou verbindt.

Stap 3

Is dit wie je bent?

Je kunt je identiteit nog zo helder hebben, als je woorden en beelden niet in lijn zijn met wie je wilt zijn, zal je geen sterk merk opbouwen. Als je claimt rustig en betrouwbaar te zijn, maar een overvolle folder hebt gemaakt, sla je de plank mis. Mensen geloven dan niet meer wat je zegt. Of het nu gaat om je visitekaartje, website of brochure, in alle uitingen moeten jouw kernwaarden naar voren komen. Zo heeft iedere kleur, ieder symbool en ieder woord een bepaalde lading. Mensen moeten het gevoel krijgen dat het ‘klopt’ wat ze zien, lezen of horen. Beingbrand maakt creatieve ontwerpen die aansluiten bij jouw bedrijf en die datgene vertellen wat je doelgroep moet weten.

Benieuwd naar voorbeelden van sterke branding?