De juiste communicatie voor meer zichtbaarheid

Goed gevonden worden door jouw ideale klanten.

 Strategiesessie 

Zichtbaar worden op de juiste tijd en plaats

Met een duidelijke merkidentiteit en een professionele huisstijl ben je klaar om zichtbaar te worden. Tijdens een strategiesessie duiken we in op de doelgroep en maken we een duidelijke omschrijving van jouw ideale klant. Vervolgens brengen we de klantreis in kaart. Welk traject legt jouw klant af, psychisch en fysiek, van interesse tot aankoop (en daarna)? Waar komt hij mee in aanraking en op welke plekken kunnen we hem overtuigen/verleiden? Op basis hiervan bepalen we de communicatiestrategie en de nodige communicatiemiddelen. Waarbij we rekening houden met jouw beschikbare tijd en budget. We denken met je mee en komen altijd met een creatieve oplossing die echt werkt voor jou.

Heb je geen idee hoe je je klanten het beste kunt bereiken? Twijfel je of je actief moet worden op social media? Of vind je het lastig jouw product of dienst te verkopen? Tijdens een strategiesessie maken we een duidelijk plan.

 Werkwijze 

Wat gaan we doen?

Voorbereiding
Je ontvangt van ons een document wat je digitaal kunt invullen, ter voorbereiding op de strategiesessie. Dit document stuur je ingevuld 5 werkdagen vóór de sessie naar ons toe.

1-op-1 strategiesessie
We plannen een strategiesessie in van 3 uur, inclusief lunch. Tijdens deze sessie gaan we dieper in op jouw doelen en de wensen en karaktereigenschappen van jouw doelgroep. Wie zijn ze, wat doen ze en waar komen ze in aanraking met jouw aanbod? We bespreken de reis die de klant maakt en op welke punten we hem of haar kunnen overtuigen/verleiden met jouw aanbod. Ook nemen we het beschikbare budget door en adviseren we welke communicatiemiddelen en media je het beste kunt inzetten. Na de sessie werken we deze gegevens uit in een concreet en overzichtelijke communicatiestrategie die je digitaal van ons ontvangt.

Uitvoering
De uitvoering kun je vervolgens door ons laten doen, zelf oppakken of ergens anders uitbesteden. Denk hierbij aan een social media campagne, vormgeven van communicatiemiddelen zoals een website of e-book, een Google Adwords campagne of outdoor reclame. Alles is mogelijk en we denken altijd met je mee, zodat je direct aan de slag kan. Ook na de afronding blijven we betrokken en mag je altijd contact met ons opnemen om de voortgang te bespreken.

 Resultaat

Wat levert het op?

+ Duidelijke doelgroepomschrijving
Je weet precies wat jouw belangrijkste doelgroep is en wat hun kenmerken zijn. Zo kun je meer focus aanbrengen in de communicatie van je aanbod.
+ Klantreis goed in beeld
Een handig overzicht van de stappen die jouw klant maakt in het aankoopproces en daarna. Zo is in één klap duidelijk waar jij het verschil kan gaan maken.
+ De juiste middelen
Het is duidelijk in welke communicatiemiddelen jij je tijd en geld in moet gaan investeren en waar juist niet in.

+ Concreet advies
Je hebt een duidelijk doel voor ogen en weet nu hoe je dit kunt gaan bereiken. In concrete stappen nemen we je mee en kun je snel zelf aan de slag. Omdat we rekening houden met jouw tijd, budget en mogelijkheden, zijn de acties altijd toepasbaar en direct uitvoerbaar.
+ Inspiratie
Na de strategiesessie ga je met veel nieuwe (verkoop-)ideeën en kennis van trends naar huis.
+ Nazorg
Na de sessie mag je ons altijd bellen voor overleg. We denken graag met je mee!

Investering

Communicatiestrategie

+ Brainstormsessie van 3 uur
+ Uitgewerkte communicatiestrategie
– Doelgroepomschrijving
Klantreis in beeld
– Advies communicatiemiddelen
– Stappenplan
+ Nazorg
– Via mail of telefonisch
+ Uitvoering in overleg

€ 675 excl. BTW

 Klantreis 

Wat heb je in handen?

De klantreis (ook wel de customer journey genoemd) geeft een duidelijk overzicht van de stappen die jouw klant neemt in het aankoopproces. Zodoende kun je zien waar je aanwezig moet zijn als merk en wanneer je wat moet communiceren. In de klantreis is te zien:

1  aandacht ► de klant hoort of ziet jouw merk
2  afweging ► de klant neemt jouw merk in overweging voor aankoop
3  actie ► het moment van aankoop
4  service ► de momenten waarop je contact hebt met je klant
5  binding ► acties waarmee je de klant aan je kunt verbinden