Selecteer een pagina

Branding campagne op SBS6

jan 9, 2017

Eind oktober mocht ik mij gaan bemoeien met de communicatie en marketing omtrent ‘Winter in het Openluchtmuseum’. Toen ik daar over zat na te denken kwam ik toevallig een aflevering van Robs Grote Tuinverbouwing tegen. Leuk om weer eens te zien, want ik heb ooit stage gelopen bij Rob Verlinden en Stokvis Producties. Dit bracht mij op een idee… dus belde ik naar Mark van Stokvis en vroeg hem of we geen aflevering in het museum konden maken? Niet lang daarna kwam het Stokvis team langs bij het Openluchtmuseum en vielen ze als een blok voor onze Friese boerderij uit Midlum.

Kerstuitzending

Ze vonden de locatie zelfs zo mooi, dat ze besloten hier de Kerstuitzending op te gaan nemen. Wat betekende dat ze een luxe diner zouden gaan geven voor 30 gasten in gala tenue. De perfecte combinatie met de winterse sfeer in het Openluchtmuseum! We liepen wel gelijk tegen een aantal dingen op… want hoe krijg je het warm in een 17e eeuwse boerderij? En waar gaan de mensen naar het toilet? En waar mag je wel of niet aan komen? Het blijft een museum… In een paar weken tijd zijn er bergen verzet om alles voor elkaar te krijgen. Op 7 december begonnen de opnames en werd deze koude en lege boerderij omgetoverd tot een over de top kerstsprookje. Op 9 december was de boerderij dan eindelijk klaar voor het grote kerstdiner. Rob en zijn team hadden zichzelf overtroffen en iedereen was zwaar onder de indruk.

Een gala diner in het museum

Als kers op de taart mocht ik samen met drie andere genodigden van het museum diezelfde avond aanschuiven bij het kerstdiner. Zelfs manlief mocht mee. Die vrijdag was ikzelf druk geweest met de opnames van 8:00 tot 18:00 uur en ik had een kleine 20 minuten om me om te kleden voordat de eerste gasten kwamen. Als ik de beelden terug zie is dat gelukkig niet te merken, zelfs mijn haar zag er degelijk uit. Vanaf de nieuwe entree werden we romantisch met de tram naar de boerderij gereden. Vanaf dat moment hebben we allemaal genoten, van de pracht en praal, het eten en de gezelligheid. Ondertussen werden er nog steeds opnames gemaakt en hoopte ik maar dat ik niet constant met volle mond en een glas wijn in de hand op beeld stond.

Het resultaat

Twee weken na de opnames was het dan zover. De uitzending was klaar! Er waren prachtige beelden gemaakt van het museum, onze ijsbaan en de Friese boerderij. Stokvis maakte me verschrikkelijk nieuwsgierig, maar ook ik moest wachten tot 24 december voordat ik de complete uitzending kon terug zien. Het wachten werd beloond. De uitzending stond helemaal in het teken van het Openluchtmuseum en gaf precies weer wat ze te bieden hebben in de winter. Betere reclame konden we niet wensen. Via de Facebookpagina van Robs Grote Tuinverbouwing hebben we vervolgens iedereen uitgenodigd om t/m 15 januari te komen genieten van de Winter in Openluchtmuseum. En dat werkte! We hebben ontzettend veel bezoekers mogen ontvangen in de laatste weken van het winterseizoen. Wat heerlijk om te zien!