Selecteer een pagina

Het brandingtraject van Dragonfly Company

me Je bedrijf sterk in de markt positioneren. Dat wilde Wendy Manders ook. Althans, in eerste instantie kwam ze bij ons voor een website. Na een telefonische kennismaking merkte Wendy echter op: “Ik zou het ook fijn vinden als jullie meekijken naar het grote geheel”. Eigenlijk maakt het niet uit met welke vraag je bij ons binnenkomt. We gaan altijd eerst terug naar de basis en dan kijken we samen naar wat er nodig is om je doelen te behalen. Zoals een website, maar misschien ook wel iets heel anders. Niet lang daarna startten we de eerste brandingsessie en schreven we samen de brandstory van Wendy Manders op papier: het verhaal van de Dragonfly Company.

Veranderen door te boksen

Wendy begeleidt teams en organisaties tijdens veranderprocessen. Zij maakt mensen en organisaties sterker. Met als uiteindelijk doel: een duurzame verandering, verankerd in het DNA van de organisatie. Dit doet ze met methodes als Lean, Six Sigma, Agile en RealDrives. Wat Wendy uniek maakt is haar ervaring in grote, complexe organisaties en het feit dat zij haar trainingen combineert met bokscoaching. Hiermee geeft ze inzicht in de drijfveren van mensen en laat ze gelijk hun (nieuwe) gedrag ervaren tijdens een bokstraining. Verandering gegarandeerd!

Van drijfveren naar positionering

Die drijfveren spelen bij het bepalen van je merk ook een grote rol. Dit is dan ook één van de eerste dingen die we doen, vragen ‘waarom’ je doet wat je doet. Wendy: “In eerste instantie ging ik zelf aan de slag, omdat ik in een ver verleden gewerkt heb in marketing en communicatie. Ik vond het erg leuk om te doen, maar ik realiseerde me dat ik misschien beter mijn tijd kon besteden binnen mijn eigen vakgebied. Dus moest ik toch een professional inschakelen. Ik was op zoek naar een partij die mij kon helpen met de positionering van mijn bedrijf. Ik wist dat ik een website, een goed logo en visitekaartjes nodig had. Maar hoe en in welke volgorde? En vooral… hoe zorg ik ervoor dat alles klopt zodat mijn klanten in één keer zien wat ik doe en wat mij uniek maakt? Tijdens het eerste gesprek werd mij al gelijk duidelijk dat ze mij begrepen. Ze stelden de juiste vragen en wisten mijn drijfveren naar boven te halen. Door Beingbrand in te schakelen heb ik mezelf de ruimte gegeven om mij volledig te kunnen focussen op Dragonfly Company.”

Aan de slag met de brandstory

Na een energiek gesprek zijn we aan de slag gegaan voor Wendy. Als eerste met het concreet maken van haar brandstory: de ‘why’, missie, visie, kernwaarden, klantbeloftes en diensten. Ondertussen mochten we meedenken over een naam voor haar bedrijf. Dat er een dragonfly (libelle) in moest zitten was al duidelijk. (Waarom? Dat kun je lezen op de website: www.dragonflycompany.nl.) Op een lijst van mogelijke namen kwam Dragonfly Company eruit als winnaar. Vervolgens konden wij aan de slag met een moodboard op basis van de brandstory, inclusief sfeerbepaling en kleurenpalet. Wendy had al een logo gemaakt, welke wij een zakelijke en moderne ‘twist’ hebben gegeven aan de hand van het moodboard. Ook de website hebben we zo ‘eigen’ mogelijk gemaakt met zo weinig mogelijk (technische) middelen. Wendy: “Je kon aan het moodboard en het websiteontwerp goed zien dat ze naar mij hadden geluisterd. In eerste instantie wilde ik een super dynamische website met veel bewegende elementen. Maar ik weet ook wel dat dat gewoon meer geld kost. Beingbrand kwam met een leuke oplossing: super gave grafische elementen waardoor de website er toch dynamisch uitziet én rust uitstraalt.”

Best spannend zo’n traject…

De website is af en staat live. Voor ons een mooi moment, maar zeker ook voor onze klanten! Wendy: “Het was natuurlijk een hele spannende tijd voor mij. Het moment dat de website live ging viel samen met de bekendmaking dat ik volledig voor mezelf ging beginnen. Gelukkig heb ik alleen maar positieve reacties ontvangen. Ook op de website krijg ik nog steeds veel leuke reacties: van wat een professionele site tot heel gaaf!”

Een compleet pakket

Naast de website hebben wij ook visitekaartjes, de powerpoint presentatie, social media frames en bedankt-kaartjes mogen vormgeven voor Wendy. Uiteraard geheel in de huisstijl van Dragonfly Company. Hierbij hebben we niet alleen gekeken naar ‘mooi’, maar ook naar ‘functioneel’. De powerpoint presentatie, social media frames en bedankt-kaartjes zijn eenvoudig aan te passen in content door Wendy zelf. Zo kan Wendy nog eenvoudiger aan haar klanten laten zien waar Dragonfly Company voor staat.

Wij bedanken Wendy voor de mooie opdracht en wensen haar heel veel succes met het sterker maken van mensen en organisaties met de Dragonfly Company!

Ook een sterk merkverhaal kunnen vertellen aan jouw klanten? We helpen zowel kleine als grote ondernemers met het concreet maken van hun brandstory. Neem gerust contact met ons op voor een kennismaking!