Een goede over ons pagina op je website

mei 1, 2020

Iedere goede website heeft hem: de welbekende Over ons pagina. Een pagina waarop je laat zien wie jij bent en wat het verhaal is achter jouw bedrijf. Deze pagina is er niet voor niets, het is zelfs één van de best bezochte pagina’s op je website. En… veel bezoekers betekent meer kans op conversie! Een goede ‘over ons’ pagina kan dus heel waardevol zijn, maar hoe zorg je ervoor dat ook jouw ‘over ons’ pagina scoort?

Een sterke ‘over ons’ pagina gaat niet (direct) over je producten of diensten, maar over jou en jouw bedrijf. De bezoekers zijn al op je website en hebben interesse, nu zijn ze nog op zoek naar de mensen achter het bedrijf. Ze willen kennismaken! Met een goed verhaal verhoog je de kans op conversie, want mensen doen immers graag zaken met mensen die ze (denken te) kennen.

Een goed verhaal

Je kunt natuurlijk een opsomming maken met daarin wie je bent, in welk jaar je bedrijf is gestart en wat je missie en visie zijn. Helaas blijft dat niet hangen bij je bezoekers. Wat wel onthouden wordt is een goed verhaal. Wat houdt een goed verhaal dan in? Zorg er als eerste voor dat het een persoonlijk en leesbare tekst wordt. Vertel wie je bent en verwerk in het verhaal je missie, visie en kernwaarden. Beantwoord vragen als waarom doe je wat je doet en voor wie is dat belangrijk? Laat je drijfveren zien en vertel iets over je geschiedenis.

Kruip in de huid van je bezoekers

Stel je bezoekers centraal. Daarvoor moet je goed weten wie ze zijn, bij welk ‘probleem’ je hen kan helpen en wat ze willen. Dat klinkt best lastig, want je schrijft tenslotte over jezelf. Zoek daarom de balans door te vertellen waar jij goed in bent en zonder opschepperig overkomen. Dit doe je door een open en eerlijk verhaal te vertellen. En door tijdens het schrijven altijd je bezoekers in je achterhoofd te houden. Geef je lezers de kans om jou echt beter te leren kennen. Heb je een klein bedrijf? Tegenslagen meegemaakt? Vertel dat, maar laat wel zien dat bezoekers van juist die eigenschappen en kenmerken kunnen profiteren. Die tegenslagen maken je dienstverlening sterker en een klein bedrijf betekent meer persoonlijke aandacht.

Voer deze tips vandaag nog uit

Ben je klaar met je nieuwe ‘over ons’ pagina? Zorg dan dat je bezoekers daar niet stoppen met lezen. Nodig ze uit om verder te klikken. Om je ‘over ons’ pagina helemaal af te maken geven we je 4 eenvoudige tips die je vandaag nog kunt toepassen.

1. Laat je letterlijk zien! Voeg foto’s (of een video) toe zodat je bedrijf ook echt een gezicht krijgt.

2. Vertel wat ze na het lezen van je verhaal moeten doen. Is dat bellen, verder lezen op de diensten pagina of je e-book downloaden? Voeg een originele call-to-action toe.

3. Stimuleer je bezoekers om ook andere pagina’s van je website te bezoeken door interne linkjes toe te voegen.

4. Overtuig je bezoekers door ze bewijsmateriaal te laten zien. Bijvoorbeeld aan de hand van een review of een ijzersterke case.

Hoe staat het met jouw ‘over ons’ pagina? Wij kijken graag een keertje met je mee en geven je concrete tips zodat ook jouw ‘over ons’ pagina meer conversie oplevert! Voor vragen of meer informatie, stuur een mailtje naar info@beingbrand.nl of bel naar 0648531028.