Selecteer een pagina

Bijzondere branding voor Indica

aug 7, 2016

Via Marcia van LeadingLean kwam Christina van Indica Amsterdam bij mij terecht. Ze had net haar eigen kledingmerk opgezet en had sinds maart de winkel open. Van marketing had ze geen kaas gegeten, dus mocht ik op bezoek komen.

Kwartje bleef even rollen

Ik had een afspraak bij ‘The Stud’ in Amsterdam. Het feit dat ik daar een afspraak had én dat het kledingmerk Indica heette liet bij mij geen kwartje vallen. Pas tijdens het gesprek leerde ik wat Indica eigenlijk betekent (Cannabisplant) en wat The Stud (Coffeeshop) precies is. Vol passie vertelden ze mij de oorsprong van het kledingmerk.

Het verhaal van Indica

De man van Christina is eigenaar van de coffeeshop en had al een eigen kledinglijn. Christina had zo haar eigen ideeën en dit is uiteindelijk het nieuwe merk Indica Amsterdam geworden. Op zeer professionele wijze zijn het logo, de huisstijl, de kleding, de winkel en de webshop ontwikkelt en het ziet er gewoonweg top uit. Maar dat niet alleen, het verhaal achter de kleding is nog beter.

Een statement maken

Cannabis, blowen, joints, er blijft een taboe overheen hangen. Terwijl de mensen die langskomen in de zaak ook gewoon huismoeders of zakenmannen zijn. Maar wat nog het meeste opvalt is dat steeds meer mensen, jong en oud, de positieve effecten van Cannabis ontdekken. En dan bedoelen we niet het ontspannende gevoel wat het je kan geven, maar de medische en pijnstillende effecten. Steeds meer mensen die te kampen hebben met pijn door ziekte of een ongeval zijn geholpen bij het gebruik van Cannabis. Soms zelfs zoveel, dat ze bijna pijnvrij door het leven kunnen zonder nare neveneffecten die andere medicatie wel kan geven. En hier is het Christina om te doen. Ze wil aandacht vragen voor de positieve effecten van Cannabis en hoopt door middel van haar kledingverkoop te kunnen investeren in onderzoek naar deze medische effecten van de Indica plant.

Het marketingplan

Met zo’n verhaal heb je mijn nieuwsgierigheid. Ik ben gelijk voor Christina aan de slag gegaan en heb haar een overzicht gegeven van alle marketing mogelijkheden omtrent het bekendmaken van haar kleding en haar missie. Vandaag hebben we samen besproken wat de volgende stappen zijn. En dat zijn leuke plannen! In het aankomende jaar gaan we ervoor zorgen dat iedere Amsterdammer weet dat Indica Amsterdam bestaat!

Bekijk de webshop op www.indicaamsterdam.com.